Ekologické razítko Trodat Original Printy 4.0

Ekologické razítko Trodat Original Printy 4.0

Original Printy 4.0 má dva roky po zavedení neuvěřitelné snížení emisí CO2 až o 49%. Respektuje předešlí model a jako standart nabízí neutralitu klimatu. Trodat je opět vzkvétajícím produktem, který chrání životní prostředí, klima v průmyslu a posouvá razítka na novou úroveň.

Markus Würcher, výkonný ředitel Trodat GmbH vedl rozhovor s výkonným ředitelem společnosti WWF ® (Světový fond na ochranu přírody), panem Dr. Hildegard Aichberger.

Markus Würcher:
Dr. Aichbergere, jak se změnila situace stopy CO2 od našeho posledního rozhovoru před dvěma lety?

Dr. Hildegard Aichberger:
Za poslední 2 roky se stalo snížení emisní stopy  CO2 více centrálním cílem společnosti.

Jsou zde i firmy, které jsou o krok dále a snaží se nabídnout své produkty jako klimaticky neutrální pomocí investování do climaprotection projektů, které mají kompenzovat zbytkový CO2.

Na začátku klimatu neutrality byla především otázkou papírenského a polygrafického průmyslu, ale velké podniky v jiných odvětvích nyní nabízejí své výrobky nebo služby klimaticky neutrální.

Vždy je důležité dodržet princip „ první se vyhnout CO2, pak snížení emisí CO2 a pak kompenzovat CO2.  CO2 je nejvíce vyskytovaný skleníkový plyn. Ten se díky své dlouhověkosti hromadí a proto by se mělo CO2 kompenzovat, aby se řešil náš klima problém. 

Markus Würcher:
Proč si myslíte, že se zvyšuje povědomí o tématu životního prostředí a ochrany klimatu?

Dr. Hildegard Aichberger:
Teď bylo jasně prokázáno, že naše klima se otepluje a že lidé jsou za to zodpovědní.

Nedělat nic je nejdražší řešení v dlouhodobém horizontu. Zničí to naši prosperitu a naši ekonomiku, když vezmete v úvahu koncentrace CO2 v atmosféře.

Markus Würcher:
Trodat si nyní dal za cíl snížení jeho emisí CO2 na 30% do roku 2020. Jak se díváte na tento cíl?

Dr. Hildegard Aichberger:
Snížení emisí CO2 o 30% do roku 2020 je tím pravým cílem. Je to ambiciózní a náročné. Trodat tak jasně překonává všechny cíle v současné době předepsané politických cílů . To dokazuje, že Trodat nechce využívat životní prostředí a ochranu klimatu jako komunikační nástroj, ale ve skutečnosti to dělá z přesvědčení . Pro WWF ® Rakousku, se Trodat kvalifikuje jako absolutně nejlepší – praxe společnosti v oblasti životního prostředí a ochrana klimatu , a to nejen v rámci kancelářských produkty, ale také v celá ekonomice.

Markus Würcher:
Jak si myslíte, že průmysl bude reagovat na oznámení Trodat, že chce snížit CO2 stopu 30 % do roku 2020?

Dr. Hildegard Aichberger:
Modelový efekt je velmi důležitý v oblasti ochrany klimatu. Doufám, že se že ostatní společnosti poučí s kladným přístupem Trodat a přijmou opatření ke snížení jejich emisí CO. 

Blahopřeji Trodat k takovému ambicióznímu rozhodnutí snížení emisí CO2 zaměřeným na sebe a být příkladem pro ostatní.

Markus Würcher:
Dr. Aichbergere, děkuji moc za váš čas.

 

Martin

Razítkuji, tedy jsem!

Napsat komentář